باورهای غلط درباره ی روغن موتوها

عنوان پیشرفته
مقایسه ی واقعیت و

باورهای غلط رایج در مورد روغن موتورهای بنزینی

 چندین تصور غلط در مورد روغن موتورهای بنزینی وجود دارد که اغلب منجر به سردرگمی و اطلاعات نادرست می شود. در اینجا برخی از رایج ترین آنها و شکل درستشان، آورده شده است :

  1. **روغن های تمام سنتتیک، ارزش مبلغ اضافی ای که برایشان پرداخت میشود را ندارند**: روغن های سنتتیک، عموماً عملکرد بهتر، عمر طولانی تر موتور و بهبود راندمان سوخت را به خصوص در دماهای شدید ارائه می دهند.
  1. **روغن تیره تر به این معنی است که زمان تغییر است**: روغن می تواند به سرعت تیره شود زیرا مواد شوینده و پراکنده ای که دارد موتور را تمیز می کند. بهترین شاخص برای تغییر روغن، مسافت پیموده شده و زمان است، نه رنگ.
  1. **استفاده از مارک های مختلف روغن به موتور آسیب می رساند**: تا زمانی که روغن با مشخصات و ویسکوزیته موتور مطابقت داشته باشد، می توان از مارک های مختلف بدون مشکل استفاده کرد.
  1. **روغن های غلیظ تر برای موتورهای قدیمی بهتر است **: استفاده از ویسکوزیته توصیه شده بسیار مهم است. روغن خیلی غلیظ می تواند روغن کاری را کاهش و سایش موتور را افزایش دهد.
  1. **افزودنی های باکیفیت می توانند جایگزین تغییر منظم روغن شوند**: افزودنی ها می توانند خواص روغن را افزایش دهند، اما نمی توانند جایگزین نیاز به تعویض منظم روغن شوند.
  1. **فیلترهای روغن نیازی به تعویض با روغن ندارند**: فیلتر روغن تمیز برای حفظ کیفیت روغن و سلامت موتور ضروری است و بهتر است با هر تعویض روغن، فیلتر هم تعویض بشود.
  1. **مخزن روغن موتور باید همیشه پر باشد**: پر کردن روغن آلاینده ها یا مواد افزودنی تخریب شده را از بین نمی برد و در واقع تعویض منظم روغن ضروری است.
  1. **غلیظ نبودن روغن موتور به این معنی است که کیفیت آن بد است!**: حتی روغن های باکیفیت مانند SN و SN Plus به قدری رقیق هستند که از نظر چسبندگی یا همان ویسکوزیته، با آب تفاوت چندانی ندارند.

 درک این باورهای غلط می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد تعمیر و نگهداری موتور و تعویض روغن بگیرید. در ضمن اگر سوال دیگری دارید، با خیال راحت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید